Kwiecień - założenia


- zapoznajemy się z wyglądem, sposobem poruszania się, charakterystycznym głosem i sposobem odżywiania mieszkańców wiosennej łąki (motyl, pszczoła, świerszcz, ślimak, mrówka, biedronka, żaba, bocian...)
- doskonalimy analizę i syntezę wzrokową - składamy obrazki pocięte na części
- doskonalimy aparat mowy poprzez szereg ćwiczeń artykulacyjnych
- doskonalimy umiejętność lepienia z plasteliny - ślimak
- poznajemy tradycje i zwyczaje związane z obchodami Wielkanocy
- wykonujemy kolorowe zwierzątka z wydmuszek po jajku
- rozwijamy umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanych utworów
- spotykamy się z Wielkanocnym Zajączkiem
- dowiadujemy się, co można otrzymać ze zboża i co robi dla nas piekarz
- wspólnie upieczemy słodkie „co nieco”
- zapoznajemy się ze znaczeniem powietrza, wody i ziemi w życiu człowieka
- wykonujemy eksperymenty: Gdzie jest powietrze?
- rozwiązujemy zagadki słowne Eko-zagadki - ćwiczymy naszą pamięć,
analizę i syntezę słuchową - dbamy o przyrodę i zwierzęta wokół nas
- poznajemy pracę listonosza
- wycieczka na pocztę w celu prześledzenia drogi listu od nadawcy do adresata
- projektujemy znaczek, wykorzystując wybraną technikę plastyczną
- dowiadujemy się, w jaki sposób dawniej przekazywano sobie wiadomości
- poznajemy różne sposoby komunikowania się: list, pocztówka, telefon, sms, email
- doskonalimy umiejętności matematyczne - tworzenie zbiorów według kilku cech,
rozszerzamy zakres liczenia dostępny dla każdego dziecka - uczymy się nowych wierszyków i piosenek