Kwiecień - założenia
- zapoznajemy się z wyglądem, sposobem poruszania się, charakterystycznym głosem i sposobem odżywiania mieszkańców wiosennej łąki (motyl, pszczoła, świerszcz, ślimak, mrówka, biedronka, żaba, bocian...) - doskonalimy analizę i syntezę wzrokową - składamy obrazki pocięte na części - doskonalimy aparat mowy poprzez szereg ćwiczeń artykulacyjnych - doskonalimy umiejętność lepienia z plasteliny - ślimak - poznajemy tradycje i zwyczaje związane z obchodami Wielkanocy - wykonujemy kolorowe zwierzątka z wydmuszek po jajku - rozwijamy umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanych utworów - spotykamy się z Wielkanocnym Zajączkiem - dowiadujemy się, co można otrzymać ze zboża i co robi dla nas piekarz - wspólnie upieczemy słodkie „co nieco” - zapoznajemy się ze znaczeniem powietrza, wody i ziemi w życiu człowieka - wykonujemy eksperymenty: Gdzie jest powietrze? - rozwiązujemy zagadki słowne Eko-zagadki - ćwiczymy naszą pamięć, analizę i syntezę słuchową - dbamy o przyrodę i zwierzęta wokół nas - poznajemy pracę listonosza - wycieczka na pocztę w celu prześledzenia drogi listu od nadawcy do adresata - projektujemy znaczek, wykorzystując wybraną technikę plastyczną - dowiadujemy się, w jaki sposób dawniej przekazywano sobie wiadomości - poznajemy różne sposoby komunikowania się: list, pocztówka, telefon, sms, email - doskonalimy umiejętności matematyczne - tworzenie zbiorów według kilku cech, rozszerzamy zakres liczenia dostępny dla każdego dziecka - uczymy się nowych wierszyków i piosenek |
![]() |
![]() |